Etapele sunt următoarele:
1. Intraţi pe portalul ANAF, modulul DECLARAŢII ELECTRONICE
2. Din meniul din stânga, alegeţi PERSOANE JURIDICE, apoi RAMBURSARE TVA DIN UE
3. În panoul din dreapta, daţi click pe LISTA FORMULARELOR
4. Alegeţi formularul dorit – D318 (Cerere de rambursare TVA pentru persoanele impozabile stabilite în România) sau D319 (Declaratie de ajustare a pro-ratei)
5. Completaţi datele în formularul salvat, folosind programul Adobe V.8.
a. D318 : pentru instrucţiuni de completare conform OPANAF 3/2010, apăsaţi AICI; pentru instrucţiuni de folosire a programului de completare, apăsaţi AICI
b. D319 : pentru instrucţiuni de completare conform OPANAF 3/2010, apăsaţi AICI; pentru instrucţiuni de folosire a programului de completare, apăsaţi AICI
6. Apăsaţi butonul VALIDARE, din formular, pentru a elimina eventualele greşeli
7. Aplicaţi semnătura electronică, salvaţi şi apoi trimiteţi formularul. Veţi primi o confirmare de primire.
Pentru a vedea situaţia în care se află cererea dvs., logaţi-vă pe portalul ANAF (cu click pe desenul „cheiţă”- pentru detalii apăsaţi AICI), apoi va fi afişat un ecran despre „spaţiul dvs. privat”. Selectaţi DECLARAŢII DEPUSE, apoi RAMBURSARE TVA. Apoi selectaţi contribuabilul pentru care aţi depus declaraţia respectivă, şi vizualizaţi ISTORIC DECLARAŢII. Aici veţi găsi toate mesajele de validare, inclusiv cele din străinătate. Decizia de rambursare o veţi primi prin poşta obişnuită.
Legislaţie:
Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr.3/2010 pentru pentru aprobarea Procedurii de primire a cererilor de rambursare a TVA achitate de către persoanele impozabile stabilite în România pentru importuri şi achiziţii, publicat în MO nr. 32 din 15 ianuarie 2010.
DIRECTIVA 2008/9/CE A CONSILIULUIin 12 februarie 2008 de stabilire a normelor detaliate privind rambursarea taxei pe valoare adăugată, prevăzută în Directiva 2006/112/CE, către persoane impozabile stabilite în alt stat membru decât statul membru de rambursare.
Lista diverselor moduri de implementare a Directivei 2008/9/CE în statele membre în ce priveşte codurile şi sub-codurile CAEN acceptate, solicitarea de copii după facturi, limba oficială, perioada şi limita de rambursare, împuterniciţii, etc.
via: anaf.ro
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu