De cateva zile ma tot tin sa scriu acest articol si iata ca am reusit sa imi fac putin timp pentru el. Acest fenomen a aparut odata cu recesiunea, la inceputul anului 2010, in 2011 s-a accentuat si iata ca si in 2012 tendinta este aceeasi.
Vanzarile auto au scazut cu aproximativ 23% (sursa APIA) iar livrarile cu 21% raportat cu aceeasi perioada a anului trecut. In continuare Dacia s-a clasa pe prima pozitie in topul vanzarilor cu 25% din piata fiind urmata de Volswagen, Skoda, Ford si Renault. Referitor la marca Dacia, productia a inregistrat o crestere de aproximativ 4.4% (4.6%- autoturisme si 9.1%- vehicule comerciale). Aceasta crestere este data de cererea mare care vine din strainatate astfel productia ajungand la 99% in primele doua luni pentru export.
Pe piata locala, cel mai cumparat model auto ramane Loganul, urmat de Duster, Skoda Octavia, VW Golf6 si Logan MCV. In schimb, modelul care a avut succes la export este Duster, urmat de Sandero si Logan MCV. Momentan nu pot face nicio precizare privind noul model de la Dacia - LODGY.
Pentru primele doua luni ale acestui an, vestea proasta vine pentru dealerii importatori unde piata a inregistrat o scadere de 24% pe autoturisme si o usoara crestere de 9% pentru cele comerciale fata de anul trecut. Mai exact, importatori de autoturisme vor trebui sa gaseasca solutii de avarie pe piata auto prin finantari avantajoase sau prin largirea gamei de servisare pentru a supravietui.
Piata auto second-hand are aceeasi tendinta de scadere. Acest lucru il puteti verifica si voi. Spre exemplu am gasit un autoturism Mercedes-Benz, anunt din 2011 cu pret de 15 000 euro. In 2012, cu aceleasi dotari, l-am gasit la pretul de 13 200 euro, deci o scadere de aproximativ 10%. Scaderea se aplica la toate masinile premium, aceasta devenind dramatica pentru cele fac parte din categoria populare si low-cost unde scaderea ajunge pana la 25% fata de anul trecut.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu