luni, 12 martie 2012

[INFO] EMCS ghid complet de instalare si de autorizare online (articol destinat antrepozitelor fiscale)

Pentru ca ultima perioada am primit intrebari legat de sistemul EMCS, doresc sa va prezint din nou ghidul de instalare si de autorizare online. Aparut in anul 2009, ca un sistem nou, complet informatizat ce urma sa functioneze in Romania pentru urmarirea transporturilor intracomunitare in regim suspensiv de produse accizabile: EMCS

Conform Deciziei Comisiei nr.1152/2003 a Parlamentului European si a Consiliului din 16 iunie 2003, Comisia Europeana impreuna cu Statele Membre ale Uniunii Europene au decis implementarea unui sistem computerizat pentru monitorizarea miscarilor bunurilor accizabile, astfel incat sa permita Statelor Membre sa obtina informatii in timp real despre aceste miscari si sa realizeze verificarile cerute, inclusiv cele pe parcursul miscarii produselor.

Punerea in aplicare a acestui sistem computerizat, denumit EMCS – Excise Movement Control System va permite de asemenea simplificarea miscarilor intra-comunitare a bunurilor in regim suspensiv.

EMCS va introduce o procesare electronica a declararii, monitorizarii si inchiderii circuitului miscarilor intracomunitare de produse accizabile aflate in regim suspensiv. Acest sistem va inlocui astfel procedurile actuale bazate pe hartii, actualele documente administrative de insotire (DAI) urmand a fi inlocuite cu documente procesate electronic.

Pe scurt, prin acest sistem, DAI in format hartie se va inlocui cu o inregistrare electronica denumita eDAI. Aceasta inregistrare va fi creata de catre expeditor si trimisa electronic catre destinatar. Inregistrarea va fi receptionata in timp real si va fi validata de catre administratiile statelor membre de expeditie si destinatie. La momentul sosirii produselor destinatarul va completa un raport de receptie electronic, care va fi transmis catre expeditor pentru inchiderea circuitului, in mod asemanator fiind informate si administratiile statelor membre.

EMCS va permite astfel monitorizarea electronica in timp real, atat de catre Statele Membre cat si de comercianti, a livrarilor in regim suspensiv si va asigura o securitate mai buna a acestor tranzactii.

In continuare va pun la dispozitie ghidul de instalare a programului:

CLICK AICI PENTRU A DOWNLOADA GHIDUL DE INSTALARE EMCS


Autorizaţia de acces a operatorilor economici care au obligaţia să depună declaraţiile online privind situaţiile achiziţiilor ţi livrărilor de produse accizabile în aplicaţia EMCS-RO STOCURI se acordă pe baza unei cereri scrise, întocmită potrivit modelului prezentat în Anexa nr. 2, care cuprinde: denumirea societăţii comerciale, tipul autorizaţiei, informaţii privind sediul social al societăţii (localitate, adresă), codul unic de înregistrare (CUI), numele, prenumele si funcţiile persoanelor care reprezintă legal societatea comercială. Cererea de autorizare pentru acces la aplicaţia EMCS-RO STOCURI se depune de către reprezentantul legal al operatorului economic autorizat ca antrepozitar, destinatar înregistrat, utilizator final sau operator economic care deţine certificat de autorizare pentru aprovizionarea aeronavelor cu produse energetice. Cererea se transmite Autorităţii Naţionale a Vămilor - Direcţia de Tehnologia Informaţiei, Comunicaţii si Statistică Vamală împreună cu:
  • copia autorizaţiei de antrepozitar/antrepozit fiscal, destinatar înregistrat, utilizator final sau copia certificatului de autorizare pentru aprovizionarea aeronavelor cu produse energetice emis de autoritatea competentă;.
  • formularul de înregistrare în aplicaţia EMCS-RO STOCURI, conform modelului prezentat în Anexa nr.3;
  • lista cuprinzând Direcţiile Judeţene şi a Municipiului Bucureţti pentru Accize şi Operaţiuni Vamale/Birourile Vamale (DJAOV/BV) în a căror rază de competenţă se afla sediul social al solicitantului şi persoanele desemnate (utilizatori) să depună online declaraţii privind situaţia achiziţiilor şi livrărilor de produse accizabile în aplicaţia EMCS-RO STOCURI, conform modelului prezentat în Anexa nr. 4;
  • o declaraţie angajament completată conform modelului prezentat în Anexa nr. 5.

După verificarea documentelor menţionate la paragraful B, se întocmeşte autorizaţia de acces al operatorilor economici înregistraţi la aplicaţia EMCS-RO STOCURI, într-un singur exemplar, şi se semnează de către directorul Direcţiei de Tehnologia Informaţiei, Comunicaţii şi Statistică Vamală din cadrul Autorităţii Naţionale a Vămilor, potrivit modelului prevăzut în Anexa nr.6. Exemplarul original al autorizaţiei se transmite solicitantului, iar o copie a acestuia se păstrează în evidenţa Serviciului Analiza şi Optimizarea Aplicaţiilor Informatice din cadrul Direcţiei de Tehnologia Informaţiei, Comunicaţii şi Statistică Vamală.

Autorizaţia de acces va conţine informaţii privind componenta la care se autorizează accesul, denumirea şi sediul social ale societăţii, codul de acciză al antrepozitarului/destinatarului înregistrat/ utilizatorului final ori codul certificatului de autorizare pentru aprovizionarea aeronavelor cu produse energetice, după caz, denumirea certificatului digital, precum şi parola acestuia alocată pentru fiecare operator economic autorizat în funcţie de locatia de unde se conectează, precum şi informaţii privind data emiterii autorizaţiei/actualizării acesteia. Împreună cu autorizaţia, se va transmite fişierul electronic ce reprezintă certificatul digital (fişier care asigură accesul criptat şi securizat la aplicaţia EMCS-RO STOCURI), acesta din urmă fiind transmis la adresa de e-mail comunicată de solicitant prin formularul de înregistrare prevăzut la Anexa nr. 3.

După obţinerea autorizaţiei de acces la aplicaţia EMCS-RO STOCURI, solicitantul va depune imediat o copie a acesteia la fiecare DJAOV/BV în a cărei/cărui rază de competenţă se afla sediul social al acestuia, împreună cu lista cuprinzând persoanele (utilizatori) desemnate să depună online declaraţii privind situaţia achiziţiilor şi livrărilor de produse accizabile, conform modelului prezentat în Anexa nr. 4.


via: customs.ro si conform Ordinul 90/2011

2 comentarii:

Anonim spunea...

Buna ziua,
As avea si eu o intrebare: atunci cand aceste certificate expira se va trimite unul nou la adresa de e-mail comunicata in anexa despre care se vorbeste mai sus?
Sau ce ar trebui facut?
Multumesc!

Unknown spunea...

Se face adresa catre autoritatea vamala bucuresti si se va emite un nou certificat via email.

Trimiteți un comentariu

Important: Continutul site-ului eContabil.info poate fi utilizat exclusiv in scopuri personale. Reproducerea integrala sau partiala a textelor din site-ului este posibila numai cu acordul prealabil scris al nostru. Informatiile cuprinse in acest site au un caracter informativ general, cu titlu gratuit, si nu se garanteaza exactitatea lor la un moment dat, desi se va incerca pe cat posibil ca la publicarea lor pe site toate informatiile sa fie exacte. Site-ul eContabil.info nu poate fi facut raspunzator pentru erorile aparute in unul din materialele prezentate si nici pentru modul in care un cititor al site-ului utilizeaza in orice fel informatia prezentata in acest site.
Copyright © 2007-2013 eContabil.info si drilearobert.blogspot.com