Sambata, 5 mai, eContabil.info a fost invitat la un test drive de AUTOAISS Focsani reprezentat de Stefan Danut Cristian. Pe aceasta cale dorim sa-i multumim in mod deosebit pentru caldura cu care am fost primiti. La test ne-am intalnit cu colegii nostri din Blogosfera Vrancea si membrii Asociatiei pentru Dezvoltare Durabila "Focul Viu".
Dar sa revenim la obiectul testului nostru. Noi inca de la inceput cand am acceptat aceasta invitatie, am dorit sa realizam un review la masinile Chevy Aveo si Cruze si sa urmarim cum se adapteaza acestea la conditiile pietei, in special ce ofera companiilor. Astfel, ne-am gandit sa facem un comparativ intre doua modele Chevrolet. Modele testate: Aveo 1.3 Diesel LT si Cruze 1.6 Benzina LT+.
DATE TEHNICE
sursa: automaket.ro & euroncap.com | click pe imagine
IMPRESII
Aveo: Modelul testat de noi este unul de 1.3D ECO disponibil in varianta sedan, de 95CP. Titlul de "ECO" vine la faptul ca emisiile de CO2 sunt reduse pana la valoarea de 95g/km. Cuvantul care imi venea in minte dupa ce am condus-o era "suficient". Acest cuvant descrie exact comportamentul lui Aveo diesel ce se adreseaza firmelor mici si mijlocii, in special cele ce tin cont de un consum foarte mic (in teorie de 3.6l/100km, in practica am constatat un consum de 4.4l/100km regim mixt care este unul foarte bun). Plecand dupa loc, sub 1800 rpm, raspunsul motorului este unul bun. Demarajele sunt destul de rapide iar cei 95CP isi fac pe deplin treaba. In ciuda faptului ca "ECO" poate reprezenta un cuplu redus, la AVEO 1.3D nu este deloc asa. Ca un minus, este cutia de viteze cu rapoarte destul de lungi dar cu o cutie manuala cu 6 trepte, fapt ce intareste ca aceasta masina ofera demaraj normal cu un consum minim. Un alt element ce trebuie amintit este ca masina vine in standard cu un sistem START/STOP pentru motor, care isi dovedeste pe deplin utilitatea in localitati, unde consumul urban este pastrat in cote reduse.
Cruze: Prima impresie pe care ti-o lasa Cruze-ul este de o masina care arata bine. Arata bine cizelata si cu forme aerodinamice sofisticate ce ne anunta noua generatie a marcii Chevrolet care doreste reimprospatarea brand-ului pe piata europeana. Cand o privesti, nu poti sa nu remarci ca extremitatile fata arata foarte bine, parca inspirate putin dupa Ford Focus, dand impresia unui coupe veritabil. Cruze-ul este construit pe platforma lui Delta 2 si a noului Astra, fapt demonstrat de testele Euro NCAP ce au adus acestui model 5 stele. Dupa parerea noastra, acest model se adreseaza categoriei business executive, adica a managerilor de companie. Motorul testat 1.6 litri benzina, 136 cai putere, s-a dovedit a fi relativ incet in momentul cand acceleram, fapt ingreunat de greutatea masinii de 1400 kg. Din acest motiv va recomandam motorul de tip DOHC care are un cuplu foarte bun la 4200 rpm. Placut surprinsi am fost de cutia de viteze foarte precisa, rapoartele de viteze facandu-se rapid si usor.
DESIGN
Aveo: Exteriorul are un look agresiv, foarte reusit, accentuat de noile faruri duble. Aspectul este unul indraznet, usor de remarcat. Insa, partea din spate nu este la fel de reusita din cauza stopurilor. Ce ne-a placut in mod deosebit a fost portbagajul, foarte incapator si cu o podea dubla ce permite o mai buna organizare a bagajelor. Interiorul masinii este unul foarte reusit, simplist, futurist. Scaunele au o sustinere laterala foarte buna, fapt important in viraje. Un lucru util pe care l-am remarcat este torpedoul in care se gaseste o mufa USB.
Cruze: Am fost placut surprinsi de aspectul masinii in interior, foarte stilat. Ne-a placut modul dual al interiorului, impartit in parti simetrice iar acestea erau unite de consola centrala de inspiratie Opel Insignia :). Senzatia pe care o ai la bord este una comoda, nivelul calitatii materialelor textile de pe bord, usi si scaune este unul foarte bun iar plasticul nu este unul dur, placut dar cu semne de indoiala la plasticul care se afla pe marginea consolei centrale. Vizibilitatea este una foarte buna fara sa fim stanjeniti de niciun obiect.
CONCLUZII
Aveo: O masina perfecta pentru firmele care intreprind activitati urbane sau cele ce doresc scaderea cheltuielilor de intretinere si a consumului de motorina.
Motorizare
Euro 5
|
Putere
(CP/rpm)
|
Consum urban/extra-urban/mixt
(l/100km)
|
Viteza max. (km/h)/
Acceleratie
(0-100 km)
|
Versiune
|
Pret de listă
(Euro cu TVA)
|
Discount
(%)
|
Pret promotional recomandat prin programul RABLA 2012
(Euro cu TVA)*
|
1.3 l
Diesel, 1248 cmc
START-STOP
|
75/4000
|
4.2/3.3/3.7
|
163/14.2
|
LS AC
|
13300
|
10%
|
9370
|
LT
|
13550
|
10%
|
9595
|
||||
95/4000
|
4.8/3.6/4.1
|
174/12.6
|
LT+ MT6
|
14510
|
10%
|
10
459
|
|
LTZ MT6
|
14950
|
10%
|
10
855
|
||||
LTZ+ MT6
|
15600
|
10%
|
11
440
|
sursa: AutoAiss Focsani
Cruze: Adresata cu precadere managerilor de companii, o alegere perfecta si pentru cei ce isi iubesc familia si vor sa ii ofere comfort la pret rezonabil.
Motorizare Euro 5
|
Putere
(CP/rpm)
|
Consum urban/extra-urban/mixt
(l/100km)
|
Viteza max. (km/h)/
Acceleratie
(0-100 km)
|
Versiune
|
Pret de listă
(Euro cu TVA)
|
Disc.
(%)
|
Pret promotional recomandat prin programul RABLA 2012
(Euro cu TVA)*
|
1.6 l Benzină, 1598 cmc
|
124/6200
|
8.9/5.2/6.6
|
190/12.0
|
LS+
|
14195
|
15.5%
|
9395
|
LT+
|
15005
|
14.5%
|
10229
|
||||
LT+ Body Kit
|
16175
|
14.5%
|
11230
|
sursa: AutoAiss Focsani
Galeria foto a Test Drive-ul o gasiti AICI!
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu