Pentru inceput doresc sa-mi cer scuze ca nu am reusit sa va raspund pe email celor ce imi cititi blogul si aveti intrebari pentru mine. In ultima perioada am fost foarte ocupat cu declaratiile, in special cu cea unica. Pentru ca azi am reusit sa scap, acest articol este dedicat voua unde va voi raspunde la cele mai frecvente intrebari:
1. Declaratiile ce trebuiesc depuse in luna februarie, anul curent, le regasiti intr-un articol anterior - CLICK AICI!.
ATENTIE! Pana pe 15 februarie, trebuie depusa Declaratia de inventar, introdusa de CNAS saptamana trecuta, care cuprinde contributia pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate aflata in sold la 31 decembrie 2010 si neachitata pana la 31 ianuarie 2011. Pentru aceasta nu mai este nevoie de certificare fiscala.
2. Conform cu articolul nr. 298, alineatul 3 din Codul Muncii, de la 1 ianuarie 2011 evidenta muncii va fi tinuta prin intermediul registrului general de evidenta a salariatilor transmis in format electronic de catre angajatori.
Persoanele fizice si juridice care detin sau pastreaza, potrivit legii, carnete de munca sunt obligate sa puna aceste documente la dispozitia casei teritoriale de pensii, pe a carei raza teritoriala isi au domiciliul sau sediul, pana la data de 30 noiembrie 2010. art. 296 alin. (1) din Codul muncii care stipuleaza ca “vechimea in munca stabilita stabilita pana la data de 31 decembrie 2010 se probeaza cu carnetul de munca”, in carnetele de munca se inscriu urmatoarele:
1. Declaratiile ce trebuiesc depuse in luna februarie, anul curent, le regasiti intr-un articol anterior - CLICK AICI!.
ATENTIE! Pana pe 15 februarie, trebuie depusa Declaratia de inventar, introdusa de CNAS saptamana trecuta, care cuprinde contributia pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate aflata in sold la 31 decembrie 2010 si neachitata pana la 31 ianuarie 2011. Pentru aceasta nu mai este nevoie de certificare fiscala.
2. Conform cu articolul nr. 298, alineatul 3 din Codul Muncii, de la 1 ianuarie 2011 evidenta muncii va fi tinuta prin intermediul registrului general de evidenta a salariatilor transmis in format electronic de catre angajatori.
Persoanele fizice si juridice care detin sau pastreaza, potrivit legii, carnete de munca sunt obligate sa puna aceste documente la dispozitia casei teritoriale de pensii, pe a carei raza teritoriala isi au domiciliul sau sediul, pana la data de 30 noiembrie 2010. art. 296 alin. (1) din Codul muncii care stipuleaza ca “vechimea in munca stabilita stabilita pana la data de 31 decembrie 2010 se probeaza cu carnetul de munca”, in carnetele de munca se inscriu urmatoarele:
Rubricile nr. 1,2 si 8 se completeaza in conformitate cu prevederile Decretului nr. 92/1976 privind carnetul de munca si Ordinul nr. 136/1976 pentru aprobarea metodologiei de intocmire, completare, pastrare si evidenta a carnetului de munca.
Incepand cu 31.01.2011 nu se vor mai presta servicii de inregistrare si depunere a documentelor cu privire la executarea si incetarea raporturilor de munca (acte aditionale, state de plata, decizii, etc.).
! Angajatori care nu si-au platit comisionul ITM, Anaf se va ocupa de recuperarea acestor sume.
Carnetele de munca pastrate si completate de catre inspectoratul teritorial de munca se predau angajatorilor pe baza unei instiintari scrise de catre ITM in ziua in care sunteti programat sa le ridicati (cel putin asa am fost informat de ITM Vrancea) iar ridicarea lor se va face pe baza unui proces-verbal de predare primire pana la data de 30.06.2011, urmand ca acestea sa fie predate titularilor de catre angajator pe baza de proces-verbal de predare primire.
ATENTIE! In cazul in care doriti sa detasati vreun angajat in strainate va trebuie o notificare (vedeti mai jos exemplul) si o copie dupa contractul cu partea straina.
Incepand cu 31.01.2011 nu se vor mai presta servicii de inregistrare si depunere a documentelor cu privire la executarea si incetarea raporturilor de munca (acte aditionale, state de plata, decizii, etc.).
! Angajatori care nu si-au platit comisionul ITM, Anaf se va ocupa de recuperarea acestor sume.
Carnetele de munca pastrate si completate de catre inspectoratul teritorial de munca se predau angajatorilor pe baza unei instiintari scrise de catre ITM in ziua in care sunteti programat sa le ridicati (cel putin asa am fost informat de ITM Vrancea) iar ridicarea lor se va face pe baza unui proces-verbal de predare primire pana la data de 30.06.2011, urmand ca acestea sa fie predate titularilor de catre angajator pe baza de proces-verbal de predare primire.
ATENTIE! In cazul in care doriti sa detasati vreun angajat in strainate va trebuie o notificare (vedeti mai jos exemplul) si o copie dupa contractul cu partea straina.
Exemplu de Notificare ITM:
S.C. .............................. SRL
N.O.R. ..............................
C.U.I. ..............................
SEDIU ................................
CĂTRE
I.T.M
I.T.M
Prin prezenta va instiintam ca angajatul ............, domiciliat in ..............., str. ............., nr..............., jud. ......................, CNP ......................, CIM nr.........................................., va urma sa fie detasat in ........................................, incepand cu data de 10.02.2011 conform contractului cu societatea ...................................
Angajatul ......................................... si-a dat acordul in privinta detasarii sale in ........................ Prin urmare s-a semnat de ambele parti, contractul aditional nr........................ la contractul de munca si care prevede urmatoarele:
- Perioada detasarii este ............................................
- Drepturile salariale vor fi virate prin ordin bancar sau dispozitie de plata prin caserie in moneda nationala, lei
- Prestatiile activitatii desfasurate in strainatate vor fi renumerate astfel: ...................... Salariu de incadrare si ...................euro/zi Diurna legala
- Prin contractul de antepriza, ............................ va asigura toate cheltuielile legate de transport Romania-Danemarca si retur, transportul la locul de munca, toate cheltuielile privind asigurarea de sanatate sau alte cheltuieli privind contributii sociale
- Am informat salariatul cu privire la obiceiurile locale si asupra modului de comportare al acestora in societate
- Vom asigura toate conditiile privind repatrierea salariutului la incetarea perioadei de munca in strainatate
Angajatul ......................................... si-a dat acordul in privinta detasarii sale in ........................ Prin urmare s-a semnat de ambele parti, contractul aditional nr........................ la contractul de munca si care prevede urmatoarele:
- Perioada detasarii este ............................................
- Drepturile salariale vor fi virate prin ordin bancar sau dispozitie de plata prin caserie in moneda nationala, lei
- Prestatiile activitatii desfasurate in strainatate vor fi renumerate astfel: ...................... Salariu de incadrare si ...................euro/zi Diurna legala
- Prin contractul de antepriza, ............................ va asigura toate cheltuielile legate de transport Romania-Danemarca si retur, transportul la locul de munca, toate cheltuielile privind asigurarea de sanatate sau alte cheltuieli privind contributii sociale
- Am informat salariatul cu privire la obiceiurile locale si asupra modului de comportare al acestora in societate
- Vom asigura toate conditiile privind repatrierea salariutului la incetarea perioadei de munca in strainatate
ADMINISTRATOR
L.S.
L.S.
3. Firmele carora le-a expirat perioada de suspendare, de regula 3 ani, au dreptul la prelungirea acesteia cu inca un an. Pasii:
a. Sunati la ORC (din judetul dvs) pentru a va transmite numarul si data certificatului constator care trebuie sa il depuneti in original, daca este cazul;
b. Intocmiti o decizie a asociatului, exemplu:
a. Sunati la ORC (din judetul dvs) pentru a va transmite numarul si data certificatului constator care trebuie sa il depuneti in original, daca este cazul;
b. Intocmiti o decizie a asociatului, exemplu:
SC .............................. SRL
CUI:...................................
Nr. ........./.........................
DECIZIA NR......
Data ....................
Data ....................
Dl./Dna ................................., asociat unic la ...................................... (in baza actului constitutiv al societatii comerciale), cu sediul in ....................................................., CUI:............., NOR:..................
D E C I D E:
- În temeiul prevederilor Legii nr.31/1990 privind societatile comerciale si a prerogativelor stabilite prin actul constitutiv al societãtii, asociatul unic (administratorul) decide prelungirea suspendarii (întreruperea temporara) activitãtii societatii, ca urmare a urmatoarelor motive:
- climatul economic actual,
- lipsa activitatii pana in acest moment.
- Suspendarea se realizeaza pentru o perioada de 1 an.
Cu ducerea la îndeplinire a prezentei se însãrcineazã administratorul societatii, care va avea ca sarcina si efectuarea tuturor formalitatilor la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul ....................
- climatul economic actual,
- lipsa activitatii pana in acest moment.
- Suspendarea se realizeaza pentru o perioada de 1 an.
Cu ducerea la îndeplinire a prezentei se însãrcineazã administratorul societatii, care va avea ca sarcina si efectuarea tuturor formalitatilor la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul ....................
c. Se achita o taxa de aproximativ 160 ron.
4. In legatura cu ultima tema, sincer sa fiu nu cunosc amanunte pentru ca inca nu m-am documentat despre acest subiect. Totusi, un material interesant il puteti gasi aici: Tinerii antreprenori pot primi 10.000 euro de la stat urmand ca pentru cei interesati sa-mi scrieti pe email si sa va raspund pentru fiecare caz in parte.
Cu acestea, va multumesc tuturor ce cititi acest blog iar pentru alte detalii va rog sa reveniti prin intermediul formularului de contact sau via email.
Cu acestea, va multumesc tuturor ce cititi acest blog iar pentru alte detalii va rog sa reveniti prin intermediul formularului de contact sau via email.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu