marți, 15 martie 2011

UTIL - REVISAL vs predarea cartilor de munca

Potrivit HG 161/2006, fiecare angajator are obligatia de a infiinta un registru general de evident a salariatilor si de a-l prezenta inspectorilor de munca.

Angajatorii care au infiintat sucursale, agentii, reprezentante sau alte asemenea unitati fara personalitate juridica, carora le-au delegat competenta incadrarii personalului prin incheierea de contracte individuale de munca, pot delega acestora si competenta infiintarii registrului.

NU au obligatia de a infiinta registru misiunile diplomatice din Romania , respectiv ambasadele, reprezentantele, consulatele generalesi consulatele oficiale .

Registrul se intocmeste in forma electronica.

Registrul se completeaza in ordinea angajarii si cuprinde urmatoarele elemente:
- elementele de identificare a tuturor salariatilor : numele, prenumele, codul numeric personal (CNP)
- data angajarii
- functia/ocupatia conform COR sau altor acte normative
- tipul cim --- Aceste elemente se inregistreaza in registru cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre salariatul in cauza
- data si temeiul incetarii cim

Totodata, potrivit proiectului de Lege pentru modificarea si completarea Legii nr. 53/2003-Codul Muncii, pentru care Guvernul si-a angajat raspunderea in Parlament, in REVISAL se vor completa si transmite inspectoratului teritorial de munca, pe langa elementele de identificare ale tuturor salariatilor, data angajarii, functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii ocupatiilor din Romania sau altor acte normative, tipul contractului individual de munca, data incetarii contractului individual de munca si salariul, sporurile si cuantumul acestora, perioada si cauzele de suspendare a contractului individual de munca, perioada detasarii.

Registrul se transmite la ITM in format electronic,prin utilizarea uneia dintre urmatoarele modalitati :
- prin completarea on-line a bazei de date existente pe portalul Inspectiei Muncii
- prin e-mail,pe baza de semnatura electronica
- prin depunerea la sediul itm in format electronic, insotit de o adresa de inaintare semnata de angajator

Evidenta registrelor, respectiv a datelor cuprinse in acestea, transmise de angajatori la ITM, se tine intr-o baza de date organizata la nivelul Inspectiei Muncii .

Registrul se pastreaza in forma electronica la sediul angajatorului si, dupa caz, la sediul sucursalei , agentiei, reprezentantei sau al altor asemenea unitati fara personalitate juridica.

Obligatiile angajatorilor

- de a intocmi un dosar personal pt fiecare dintre salariati si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora
- Dosarul personal al salariatului cuprinde cel putin
- Actele necesare angajarii
- CIM
- Actele aditionale si celelalte acte referitoare la modificarea suspendarea si incetarea cim
- Orice alte documente care certifica legalitatea si corectitutinea completarii in registru

La solicitarea scrisa a salariatului, angajatorul este obligat sa ii elibereze copii, certificate de reprezentantul legal al acestuia sau de persoana imputernicita de angajator pt conformitate cu originalul, ale documentelor existente in dosarul personal, ale paginii/paginilor din registrul electronic, care cuprinde/cuprind inscrierile referitoare la persoana sa si/sau un document care sa ateste activitatea desfasurata de acesta, vechimea in munca, in meserie si in specialitate, astfel cum rezulta din revisal si din dosarul personal. ( HG nr.161/2006, art.7 alin.3.)

Contraventii

a) neinfiintarea registrului si/sau netransmiterea acestuia in forma electronica la itm in termenele si forma prevazuta de prezenta hotarare - amenda contraventionala de la 2000 la 5000 lei

b) refuzul de a pune la dispozitie inspectorului de munca registrul in forma electronica, precum si dosarul de personal al salariatilor - amenda contraventionala de la 2000 la 5000 lei

c) necompletarea registrului in conformitate cu prevederile prezentei hotarari- 2000-5000lei

d) neinregistrarea cim in registru anterior inceperii activitatii –amenda de 1500 lei pt fiecare cim neinregistrat, fara ca valoarea cumulata a amenzii , determinata de ntr efectiv de astfel de contracte, sa depaseasca cuantumul de 20.000lei

e)completarea registrului cu date eronate- 3500-5000 lei

Predarea cartilor de munca pana la 30 iunie 2011

Ordinul nr. 1083/2011 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 171 din 10 martie 2011.

Carnetele de munca pastrate de ITM

Carnetele de munca vor fi completate la zi (cu date aferente pana la 31 decembrie 2010). Carnetele astfel completate vor fi certificate de inspectoratul teritorial de munca.

Carnetele de munca pastrate si completate de catre inspectoratele teritoriale de munca se predau angajatorilor sau titularilor/imputernicitilor legali pe baza de proces-verbal de predare-primire, pana la data de 30 iunie 2011.

Carnetele de munca pastrate si completate de catre inspectoratele teritoriale de munca se predau angajatorilor conform programarii postate pe site-ul acestora si afisate la sediu, iar titularilor/imputernicitilor legali pe baza unei cereri.

Carnete de munca pastrate de angajatori la sediul acestora

Certificarea si contrasemnarea pentru legalitate a inscrierilor efectuate in carnetele de munca de catre angajatorii carora li s-au aprobat pastrarea si completarea acestora la sediu

Angajatorii care au obtinut aprobare de pastrare si completare a carnetelor de munca la sediu le vor completa la zi (cu date aferente pana la 31 decembrie 2010).

Inspectoratele teritoriale de munca vor programa angajatorii prevazuti mai sus in vederea certificarii si contrasemnarii carnetelor de munca pentru care acestia au obtinut aprobare de pastrare si completare la sediu. Programul intocmit la nivel de inspectorat teritorial de munca va fi postat pe site-ul acestuia si afisat la sediu.

Pana la data programata de catre inspectoratul territorial de munca pentru verificarea, certificarea si contrasemnarea inscrierilor din carnetele mentionate in procesul-verbal de predare-primire, angajatorii se vor asigura ca:
a) in ceea ce priveste carnetele de munca pe care le gestioneaza, acestea au fost completate in baza contractelor individuale de munca, a actelor aditionale/deciziilor privind modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca, inregistrate la inspectoratul teritorial de munca, a actelor de studii/de calificare, a actelor de stare civila (certificate de nastere, certificat de casatorie etc.);
b) inscrierile eronate sau efectuate fara respectarea prevederilor legale au fost rectificate de unitatea care pastreaza carnetul de munca, rectificarile certificandu-se la cap. VII din carnetul de munca.

Inspectorul din cadrul inspectoratului teritorial de munca va verifica inainte sa certifice inscrierile efectuate in carnetele de munca daca:
a) statele de plata si declaratiile fiscale lunare au fost inregistrate la inspectoratul teritorial de munca, inclusiv statele de plata si declaratiile fiscale aferente lunii decembrie 2010;
b) exista debite la plata comisionului
c) inscrierile efectuate corespund cu documentele depuse la inspectoratul teritorial de munca.

Angajatorii vor preda inspectoratului teritorial de munca carnetele de munca completate la zi pe baza unui proces-verbal de predare-primire.

La rubrica „Observatii”, inspectorul va indica eventualele deficiente constatate la data predarii carnetelor de munca de catre angajatori si va stabili o data certa de remediere a acestora. Procesul-verbal de predare-primire astfel intocmit va fi returnat angajatorului impreuna cu carnetele de munca in care s-au constatat deficiente.

In situatia in care, ca urmare a verificarii documentelor existente in arhiva inspectoratului teritorial de munca, se constata alte deficiente, se va comunica angajatorului situatia constatata si se va proceda la inscrierea acesteia la rubric „Observatii” din procesul-verbal de predare-primire prevazut in anexa nr. 4, respectiv se vor returna carnetele de munca operatorilor economici in vederea remedierii deficientelor si se va repeta procedura de predare-primire a acestora la o data ulterioara stabilita de inspectoratul teritorial de munca.

Operatorii economici vor completa procesul-verbal de predare-primire in 3 exemplare, dintre care doua pentru inspectoratul teritorial de munca.

Procesul-verbal de predare-primire se va intocmi in doua exemplare si se va complete de catre inspectoratul teritorial de munca. Dupa verificarea, certificarea si contrasemnarea carnetelor de munca, un exemplar dintre cele doua se va restitui operatorului economic odata cu carnetele de munca.

Persoana desemnata de reprezentantii legali ai angajatorilor sa reprezinte unitatea in relatiile cu inspectoratul teritorial de munca in scopul respectarii procedurii va fi persoana care a fost imputernicita in mod expres sa desfasoare aceasta activitate de predare-primire a carnetelor de munca.

Inspectoratele teritoriale de munca vor preda angajatorilor carnetele de munca ale salariatilor, certificate si contrasemnate pentru valabilitatea inscrierilor efectuate, pana la data de 31 martie 2011.


via: avocatnet.ro (link si link)

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Important: Continutul site-ului eContabil.info poate fi utilizat exclusiv in scopuri personale. Reproducerea integrala sau partiala a textelor din site-ului este posibila numai cu acordul prealabil scris al nostru. Informatiile cuprinse in acest site au un caracter informativ general, cu titlu gratuit, si nu se garanteaza exactitatea lor la un moment dat, desi se va incerca pe cat posibil ca la publicarea lor pe site toate informatiile sa fie exacte. Site-ul eContabil.info nu poate fi facut raspunzator pentru erorile aparute in unul din materialele prezentate si nici pentru modul in care un cititor al site-ului utilizeaza in orice fel informatia prezentata in acest site.
Copyright © 2007-2013 eContabil.info si drilearobert.blogspot.com