marți, 22 martie 2011

UTIL - Declaratia 112 termen de depunere 25 martie si validarea/invalidarea

Formularul D112 format electronic, pe suport CD trebuie să cuprindă:
- Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate;
- Anexa 1.1 „Anexa angajator”;
- Anexa 1.2 „Anexa asigurat” (câte o anexă 1.2 pentru fiecare asigurat).

Anexa 1 va fi însoţită de CD (fişierele .pdf şi .xml) inscripţionat cu marker permanent cu: codul fiscal al societăţii, denumirea societăţii, luna şi anul.

În situaţia în care, în urma verificării preliminare la ghişee, se identifică erori de validare din motive tehnice, erori de structură a fişierului sau existenţa unor date incorecte, iar formatul electronic al declaraţiei nu a fost prelucrat, contribuabilii au obligaţia ca, în termen de maxim 3 zile, să prezinte formatul electronic al declaraţiei, fără erori şi într-o formă care să poată fi prelucrată.

După depunerea la ghişeu a D 112, este obligatorie vizualizarea stării declaraţiei, deoarece declaraţia se consideră depusă numai în cazul în care mesajul MFP este - Declaraţia este validă.

Pentru vizualizarea mesajului, se accesează linkul http://www.anaf.ro/StareD112, se introduce codul fiscal şi numărul de înregistrare primit la ghişeu. Este necesară consultarea recipisei pentru că, în conţinutul acesteia, apar mesajele de validare sau nevalidare.

Când mesajul din recipisă este - Declaraţia este validă -, obligaţia de declarare a fost îndeplinită.
În situaţia în care mesajul din recipisă este - Declaraţia are erori de validare -, obligaţia de declarare nu a fost îndeplinită, iar contribuabilii trebuie să urgenteze depunerea unei noi declaraţii, ca declaraţie iniţială, după care vor parcurge aceeaşi procedură de vizualizare a stării declaraţiei.

Când mesajul din recipisă este - Declaraţia este validă - dar are atenţionări, obligaţia de declarare a fost îndeplinită, iar pentru rezolvarea acestor atenţionări se completează şi se depune o declaraţie rectificativă, declaraţie care cuprinde toate datele inclusiv cele corecte urmând apoi vizualizarea stării declaraţiei.

Contribuabilii care depun acest formular on-line vor urmări mesajele de pe site-ul MFP pentru a afla dacă declaraţia a fost sau nu validată şi vor proceda în consecinţă.

Foarte important! Întrucât procedura de obţinere a certificatului digital calificat necesită parcurgerea mai multor etape, invităm contribuabilii să urgenteze acest demers, deoarece ultimele declaraţii care se vor depune la ghişeu vor fi cele aferente lunii mai, cu termen de declarare 25 iunie 2011.

via: Finante Valcea

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Important: Continutul site-ului eContabil.info poate fi utilizat exclusiv in scopuri personale. Reproducerea integrala sau partiala a textelor din site-ului este posibila numai cu acordul prealabil scris al nostru. Informatiile cuprinse in acest site au un caracter informativ general, cu titlu gratuit, si nu se garanteaza exactitatea lor la un moment dat, desi se va incerca pe cat posibil ca la publicarea lor pe site toate informatiile sa fie exacte. Site-ul eContabil.info nu poate fi facut raspunzator pentru erorile aparute in unul din materialele prezentate si nici pentru modul in care un cititor al site-ului utilizeaza in orice fel informatia prezentata in acest site.
Copyright © 2007-2013 eContabil.info si drilearobert.blogspot.com