Procedura semnării situaţiilor financiare este corelată cu modul de organizare a contabilităţii la nivelul operatorului economic, fapt pentru care amintim câteva aspecte:
- răspunderea pentru organizarea şi conducerea contabilităţii la persoanele prevăzute la pct. I, revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligaţia gestionării unităţii respective.
- contabilitatea se organizează şi se conduce, de regulă, în compartimente distincte, conduse de către directorul economic, contabilul-şef sau altă persoană împuternicită să îndeplinească această funcţie. Aceste persoane trebuie să aibă studii economice superioare;
- contabilitatea poate fi organizată şi condusă pe bază de contracte de prestări de servicii în domeniul contabilităţii, încheiate cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale CECCAR;
- răspunderea pentru aplicarea necorespunzătoare a reglementărilor contabile revine directorului economic, contabilului-şef sau altei persoane împuternicite să îndeplinească această funcţie, împreună cu personalul din subordine. În cazul în care contabilitatea este condusă pe bază de contract de prestări de servicii, încheiat cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale CECCAR, răspunderea pentru conducerea contabilităţii revine acestora, potrivit legii şi prevederilor contractuale.
Situaţiile financiare anuale se întocmesc şi se publică, potrivit legii, în monedă naţională. Referintele legislative in acest sens sunt – Legea nr. 82/1991 a contabilităţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare si OMFP nr. 1.752/2005 pentru aprobarea reglementărilor contabile conforme cu directivele europene, cu modificările şi completările ulterioare.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu