Măsura introducerii declaraţiei unice vine în sprijinul contribuabililor care au calitatea de angajatori şi reprezintă o modalitate mult mai eficientă de depunere a declaraţiilor prin eliminarea celor patru ghişee la care trebuie să se prezinte contribuabilul în prezent.
Obligaţia completării şi depunerii formularului 112 „Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate, impozitul pe venitul din salarii”, revine persoanelor fizice şi juridice care au calitatea de angajator sau entităţi asimilate angajatorului.
Declaraţia 112 se utilizează pentru declararea contribuţiilor sociale datorate începând cu obligaţiile aferente lunii ianuarie 2011, cu termen de depunere până la data de 25 februarie 2011, inclusiv. În prezent, conform legislaţiei în vigoare, contribuabilii datorează şi plătesc contribuţii sociale în următoarele cote:
- contribuţia de asigurări sociale pentru condiţii normale de muncă datorată de angajatori - 20,8%;
- contribuţia de asigurări sociale pentru condiţii normale de muncă datorată de angajaţi - 10,5%;
- contribuţia angajatorilor în funcţie de clasa de risc, potrivit Legii nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de muncă şi boli profesionale - de la 0,15% la 0,85%;
- contribuţia datorată de angajatori la bugetul asigurărilor pentru şomaj - 0,5%;
- contribuţia individuală datorată la bugetul asigurărilor pentru şomaj - 0,5%;
- contribuţia datorată de angajator la Fondul de garantare pentru plata creanţelor salariale conform Legii nr. 200/2006 - 0,25%;
- contribuţia de asigurări sociale de sănătate datorată de angajatori - 5,2%;
- contribuţia de asigurări sociale de sănătate datorată de angajaţi - 5,5%;
- contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate - 0,85%.
Noul formular al declaraţiei unice va putea fi completat, semnat şi transmis online, exclusiv prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, prin intermediul portalului e-Romania, începând cu data de 1 iulie 2011.
Pentru transmiterea online a declaraţiei unice contribuabilii trebuie deţină o semnătură electronică obţinută prin utilizarea unui certificat digital calificat de la unul din furnizorii de servicii de certificare acreditaţi în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică.
Până la 1 iulie 2011 declaraţia se poate depune şi în format electronic, pe suport electronic (discheta), însoţit de anexa 1.1 - angajator, în format hârtie, semnat şi ştampilat, conform legii.
sursa: finantevalcea.ro
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu