Certificatul digital calificat emis de certSIGN este valabil, conform legislaţiei în vigoare, pentru o perioadă de un an. După un an el trebuie reînnoit. Procedura de reînnoire este mai simplă decât cea pentru obţinerea certificatului digital. Dacă certificatul nu a expirat, reînnoirea se face electronic și nu presupune prezenţa solicitantului la sediul certSIGN.
Procedura de reînnoire diferă în funcţie de tipul clientului pentru care a fost emis certificatul: persoană fizică sau persoană juridică.
Preţul standard pentru reînnoirea certificatului este 30 Euro, fără TVA, iar membrii asociaţiilor profesionale partenere certSIGN beneficiază de reduceri.
Ulterior acestor operaţii:
- pe websiteul www.anaf.ro, se accesează meniul Declaraţii electronice, modulul Reînnoire certificate calificate (CLICK AICI!);
- se selectează documentul de confirmare primit de la furnizorul de certificate;
- se tastează butonul Transmite documentul.
După o perioadă de maxim 4 zile lucrătoare de la transmitere, se va primi din partea ANAF noul număr al certificatului digital şi accesul la Serviciul de depunere on-line.
Atenţie! Nu mai este nevoie de înregistrarea formularului 150 la organul fiscal, cu documentaţia aferentă.
via: certsign.ro si DGFPVL